Effectieve autoreclame: zo kies je de juiste bestickering voor jouw bestelbus!

Ben je op zoek naar manieren om reclame te maken voor je bedrijf? Rij je regelmatig rond om pakketjes te bezorgen of producten naar de winkel te vervoeren? Dan is je bestelbus laten bestickeren een zeer effectieve manier van marketing. Dan zijn er enkele dingen om rekening mee te houden. Hieronder zetten we de belangrijkste aandachtspunten op een rij en helpen we je bij het kiezen van de juiste bestickering voor jouw bestelbus.

Verschillende manieren van autoreclame

Autoreclame kan op verschillende manieren worden toegepast. Kies je voor een simpele tekst of enkel een afbeelding of logo? Het is ook mogelijk om voor een mix van deze dingen te kiezen. Wel is het goed om te beseffen dat mensen de reclame vaak niet lang zien. Althans, niet zolang je niet achter elkaar in de file staat. Meestal hebben andere bestuurders slechts 15 tot 30 seconden de tijd om de reclame in zich op te nemen. De boodschap moet dus niet te lang of ingewikkeld zijn.

Een korte, maar krachtige boodschap

Probeer niet al te veel tekst op de auto te plaatsen. De kans is groot dat dit toch niet gelezen wordt. Wat je wilt bereiken, is dat mensen direct getriggerd worden door de afbeelding of een ludieke tekst. En dat ze deze binnen korte tijd in zich op kunnen nemen. Een te lange boodschap heeft niet alleen weinig effect, maar maakt ook dat mensen sneller de interesse verliezen en het niet eens proberen te lezen. Niet doen dus!

Twijfel je over het kiezen van een korte en krachtige boodschap? Bespreek dit dan met een bedrijf dat zich heeft gespecialiseerd in autoreclame zoals bijvoorbeeld Objekt Reclame. Zij kunnen niet alleen helpen bij het vervaardigen van kwalitatieve reclame, maar ook helpen bij de vormgeving.

Houd rekening met het visuele aspect

Het visuele aspect is bij autoreclame erg belangrijk. Omdat de boodschap, maar kort te zien is, moeten de zintuigen volop worden geprikkeld om de aandacht te trekken. In dit geval is het bijvoorbeeld van belang dat er op het gebruik van de juiste kleurencombinaties wordt gelet. Houd dus niet alleen rekening met de kleur van de auto, maar ook met de kleuren die je op de auto gebruikt. De boodschap moet eraf knallen.

Duidelijke afbeelding of logo

Gebruik je een afbeelding of logo? Zorg er dan voor dat deze haarscherp weergegeven wordt. Dit maakt niet alleen dat de boodschap beter te lezen is en je meer professionaliteit uitstraalt, maar ook dat deze van een grotere afstand nog te zien is. Zo val je dus extra op.

Laat je goed informeren

Autoreclame is in alle soorten en maten mogelijk. Wat er precies mogelijk is, hangt van verschillende factoren af. Denk aan de eigen specifieke wensen, maar ook aan de eigenschappen van de auto. Daarom is het belangrijk om je goed te laten informeren door een deskundig bedrijf. Zo weet je precies wat er mogelijk is en creëer je eenvoudig de beste autoreclame voor jouw bestelbus.